
Abonenci firm telekomunikacyjnych z większymi uprawnieniami. Zmiany wchodzą w życie z końcem grudnia
Od 21 grudnia 2020 roku zacznie obowiązywać szereg zmian w prawie telekomunikacyjnym. Skorzystają na tym abonenci, którzy będą mogli m.in. rozwiązać umowę drogą mailową oraz uzyskają większe możliwości monitorowania swoich usług.
- Do tej pory to właśnie abonenci byli zazwyczaj słabszą stroną umowy zawieranej z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym. Nowe regulacje gwarantują Polakom możliwie najlepsze zabezpieczenia i instrumenty prawne, które umożliwią im korzystanie z usług telekomunikacyjnych bez narażania się na zdarzające się na rynku telekomunikacyjnym nieprawidłowe praktyki – mówi cytowany przez portal prawo.pl minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Do ważniejszych zmian jakie wejdą w życie już 21 grudnia 2020 roku należy przede wszystkim umożliwienie abonentom wypowiedzenie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych drogą mailową.
Nie będzie trzeba wysyłać sterty dokumentów pocztą lub osobiście zameldować się w punkcie obsługi.
Zniknie także automatyczne przedłużanie przez operatorów umów bez stosownej informacji.
Od końca grudnia każdy operator, nie później niż 30 dni przed upływem okresu na jaki umowa została zawarta, będzie musiał poinformować nas o przedłużeniu umowy na czas nieokreślony.
Co więcej, operator przy automatycznym przedłużeniu umowy będzie musiał poinformować nas o swoich najkorzystniejszych planach taryfowych i pakietach.
Zostanie także wprowadzony monitoring wykupionych usług. Operatorzy będą musieli powiadamiać o wykorzystaniu limitów zużycia usług, które zostały wykupione przez klienta.
Nowe prawo wprowadzi także ważną zmianę dla wszystkich abonentów, którzy chcą przenieść swój numer z jednej sieci do drugiej.
Teraz mają dostać na to więcej czasu – minimum miesiąc od daty rozwiązania umowy.
Artykuły polecane przez redakcję Przewodnika Prawnego:
